ŚWINOUJŚCIE – WYCIECZKA SZKOLNA

11 czerwca 2024r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce do Świnoujścia. Miasto położone jest nad Morzem Bałtyckim tuż przy granicy z Niemcami na 44 wyspach. Trzy największe z nich to Uznam, Wolin i Karsibór. Aby dostać się do Świnoujścia musieliśmy pokonać przeprawę promową.
Następnie odbyliśmy godzinną przejażdżkę kolejką turystyczną, podczas której zobaczyliśmy ciekawe miejsca tego nadmorskiego kurortu. Poznaliśmy jego historię oraz klimat i charakter.
Kolejną atrakcją naszej wycieczki był rejs statkiem do Fortu Gerharda. W nadmorskiej twierdzy na wyspie Wolin odbyliśmy prawdziwą podróż w czasie w „żywym muzeum”. Podczas szkolenia wojskowego przygotowanego przez dowcipnego, pruskiego żołdaka na własnej skórze poczuliśmy smak wojskowej służby.
Po tym zabawnym zwiedzaniu, wybraliśmy się na najwyższą latarnię morską na polskim wybrzeżu i najwyższą ceglaną latarnię na całym świecie. Budowla została wzniesiona w połowie XIX w. i mierzy 65 m. Dzięki takiej wysokości światło latarni sięga nawet 46 km. Na taras widokowy prowadzi co prawda aż 308 stopni, ale krajobraz który się z niego rozpościera jest wart tego wysiłku. Widok zapierał dech w piersiach.
W trakcie wycieczki nie zabrakło oczywiście czasu na zakup pamiątek i pysznych lodów.
Zobaczyliśmy dużo ciekawych miejsc, a zabawie towarzyszył nieustanny śmiech i dobry humor. Wróciliśmy do domu zadowoleni i pełni wrażeń.