Zwieńczenie konkursu „Mniej śmieci, więcej pamięci”

Zwieńczeniem konkursu „Mniej śmieci, więcej pamięci” był wyjazd dnia 04.11.2021r. klasy 2a wraz z opiekunami: Panią Magdaleną Mrożek, Panią Agnieszką Kuprowską, oraz Panem Henrykiem Szretą na Złocieniecki cmentarz, aby złożyć na zapomnianych grobach ekologiczne znicze. Dzieci wykazały się dużym szacunkiem podczas pobytu na cmentarzu i odwiedzaniu zapomnianych grobów.

 

Mniej śmieci więcej pamięci

Pod koniec października w naszej szkole odbył się konkurs pt. „Mniej śmieci więcej pamięci”. zadaniem uczniów z klas 1-3 było zrobienie ekologicznych zniczy. Komisja w składzie: Pani Edyta Hazeńska, Pani Magdalena Mrożek i Pani Agnieszka Kuprowska wybrała na I miejsce znicze: Zuzanny Baner kl. 1a, Martyny Afeltowicz kl. 2a oraz Roksany Wiśniewskiej kl. 3a, II miejsce zajęły prace: Barbary Szydłowskiej kl. 1a, Liliany Wczesny kl. 2a, oraz Mai Kmiecik kl. 3b, III miejsce zajęły prace: Wojciecha Borowczaka kl. 1a, Julii Moczarskiej kl. 2a oraz Antoniny Wieczorek kl. 3b.

Wszystkim uczniom gratulujemy wspaniałych prac konkursowych.

No Images found.

SPEKTAKLE PROFILAKTYCZNE

7 października 2021 uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w przedstawieniach profilaktycznych „Jak pokonać smoka” (klasy 1- 3) oraz „Czas próby” (klasy 4 – 8) w wykonaniu aktorów z Krakowskiego Teatru „Kurtyna”.

Przedstawienie „Jak pokonać smoka” to współczesne spojrzenie na znaną legendę o smoku Wawelskim. Przedstawienie łączyło ruch, obraz, słowo i muzykę co pozwoliło uczniom chłonąć sztukę teatralną wszystkimi zmysłami. Spektakl pokazał dzieciom jak ważne jest kształtowanie postaw społecznych takich jak przyjaźń, empatia, szacunek, umiejętność właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki oraz wytrwałość w działaniu
i dążeniu do celu.

Przestawienie pt. „Czas próby” to historia chłopca, którego życie ulega zmianie w dobie pandemii. Postawiony w nowej rzeczywistości nastolatek nie umie poradzić sobie
z funkcjonowaniem w tzw. realu. Spektakl obfitował w wartości wychowawczo- profilaktyczne związane ze
zdrowiem psychicznym młodzieży, wpływem grupy rówieśniczej na zachowania nastolatków oraz brakiem przewidywania konsekwencji swoich decyzji.

DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA w klasach 2 i 3

W piątek 1 października 2021 idąc za przykładem klas starszych klasy drugie i trzecie obchodziły Dzień Tabliczki Mnożenia. Podczas lekcji matematyki i zajęć komputerowych
w ciekawy i zabawowy sposób uczniowie ćwiczyli trudną dla nich umiejętność jaką jest opanowanie mnożenia. Były gry z wykorzystaniem kart Grabowskiego, kolorowanki, mini test, stacje zadaniowe oraz zabawy z tabliczką mnożenia on – line.

DZIEŃ KROPKI w klasach 1-3

Dzień Kropki ma na celu pobudzać kreatywność i pomysłowość dzieci, zachęcać ich do tworzenia. Jest to historia której bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości.

Dzień Kropki w klasach 1-3 rozpoczęliśmy od obejrzenia historii małej Vashti, a następnie na zajęcia plastycznych powstawały małe dzieła sztuki. Wyszliśmy również na dziedziniec szkolny, który wymalowaliśmy kolorową kredą. Pomysłowość dzieci nie ma granic. Niezależnie od wieku każdy z nas ma jakiś talent, a Dzień Kropki jest dobrym pretekstem do pokazania go innym.

Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –  Granty PPGR

Właśnie ruszył nabór wniosków w programie wsparcia dzieci z rodzin byłych pracowników PGR-ów.

Dofinansowanie będzie można otrzymać na:

  • sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
  • ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
  • usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.

W poniżej oświadczenie rodzica – należy je wypełnić i dostarczyć do szkoły do 20 października 2021r.

Zal_8_-_Oswiadczenie_dla_opiekuna-1

Zal_9_-_Oswiadczenie_dla_ucznia

Zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych-1

Więcej informacji:

https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr

29 września – Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Szkole Podstawowej nr 3 w Złocieńcu

Polska Izba Książki po raz pierwszy zainaugurowała ten dzień 20 lat temu i przypada on w rocznicę urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.
Do jego obchodów włączyli się gremialnie nauczyciele języka polskiego, biblioteki i edukacji wczesnoszkolnej z honorowym udziałem Dyrektora Szkoły Pani Małgorzaty Szcześniak.
Celem akcji było promowanie czytelnictwa i zachęcanie do głośnego czytania i obcowania z książką nie tylko w szkole.
Uczniowie wszystkich klas mogli posłuchać głośnego czytania swoich kolegów i nauczycieli. Najciekawsze zwerbalizowane teksty będą im towarzyszyć przez lata nauki w szkole i poza nią.

XI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

1 października 2021 roku obchodziliśmy w naszej szkole XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Znajomość tabliczki mnożenia sprawdzaliśmy na czwartej godzinie lekcyjnej.

Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia – w tym roku uczniowie sprawdzali wiedzę nauczycieli. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli uczniowie klasy szóstej: Hiacynta Dorawa, Julia Jankowska, Wiktoria Lisowska, Maja Oleszak, Witor Kowalik i Rafał Matysiak.

Patrol Egzaminacyjny rozdawał uczniom zadania o różnym stopniu trudności (klasy IV-V zestaw łatwiejszy, klasy VI-VIII- zestaw trudniejszy). Każdy uczeń na rozwiązanie swoich zadań miał w zależności od klasy od jednej do dwóch minut. Po upływie czasu egzaminatorzy zbierali zestawy, a następnie sprawdzali poprawność rozwiązań. Koordynatorem akcji była pani Edyta Hazeńska.

Tytuł Eksperta XI Światowych Dni Tabliczki mnożenia przyznano następującym uczniom:

• Szymon Prątnicki kl. 5a

• Stanisław Walczak kl. 5a

• Wiktor Borowczyk kl. 5b

• Hiacynta Dorawa kl. 6a

• Wiktoria Lisowska kl. 6a

• Maja Kaczor kl. 7a

• Maciej Garczarek kl. 7a

• Gabriel Magnuszewski kl. 7b

• Julia Kmiecik kl. 8a

• Iga Wiśniewska kl. 8a

• Karol Kałamarz kl. 8a

• Dawid Wiśniewski kl. 8a

Wszystkim serdecznie gratulujemy ! ! !

No Images found.

Dzień Chłopaka

Dzień Chłopaka – święto, które powstało, prawdopodobnie przez analogie do Dnia Kobiet. Jak podaje angielska wikipedia. „International Men’s Day” był po raz pierwszy obchodzony w 1999 roku na wyspach Trinidad i Tobago. Prawdopodobnie dlatego, iż jest to święto dość młode, obchodzone jest na całym świecie w różnych dniach – w Polsce 30 września.

Korzystając z okazji życzmy chłopcom,  tym dużym i tym małym, wszystkiego najlepszego.

Nie wyrastajcie z marzeń 🙂

« z 2 »