W piątek 1 października 2021 idąc za przykładem klas starszych klasy drugie i trzecie obchodziły Dzień Tabliczki Mnożenia. Podczas lekcji matematyki i zajęć komputerowych
w ciekawy i zabawowy sposób uczniowie ćwiczyli trudną dla nich umiejętność jaką jest opanowanie mnożenia. Były gry z wykorzystaniem kart Grabowskiego, kolorowanki, mini test, stacje zadaniowe oraz zabawy z tabliczką mnożenia on – line.
DZIEŃ KROPKI w klasach 1-3
Dzień Kropki ma na celu pobudzać kreatywność i pomysłowość dzieci, zachęcać ich do tworzenia. Jest to historia której bohaterką jest mała Vashti, która dzięki malutkiej kropce i wspaniałej nauczycielce plastyki uwierzyła w swoje możliwości.
Dzień Kropki w klasach 1-3 rozpoczęliśmy od obejrzenia historii małej Vashti, a następnie na zajęcia plastycznych powstawały małe dzieła sztuki. Wyszliśmy również na dziedziniec szkolny, który wymalowaliśmy kolorową kredą. Pomysłowość dzieci nie ma granic. Niezależnie od wieku każdy z nas ma jakiś talent, a Dzień Kropki jest dobrym pretekstem do pokazania go innym.
Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR
Właśnie ruszył nabór wniosków w programie wsparcia dzieci z rodzin byłych pracowników PGR-ów.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
- sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przypadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
W poniżej oświadczenie rodzica – należy je wypełnić i dostarczyć do szkoły do 20 października 2021r.
Zal_8_-_Oswiadczenie_dla_opiekuna-1
Zal_9_-_Oswiadczenie_dla_ucznia
Zgoda_na_przetwarzanie_danych_osobowych-1
Więcej informacji:
29 września – Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania w Szkole Podstawowej nr 3 w Złocieńcu
Polska Izba Książki po raz pierwszy zainaugurowała ten dzień 20 lat temu i przypada on w rocznicę urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.
Do jego obchodów włączyli się gremialnie nauczyciele języka polskiego, biblioteki i edukacji wczesnoszkolnej z honorowym udziałem Dyrektora Szkoły Pani Małgorzaty Szcześniak.
Celem akcji było promowanie czytelnictwa i zachęcanie do głośnego czytania i obcowania z książką nie tylko w szkole.
Uczniowie wszystkich klas mogli posłuchać głośnego czytania swoich kolegów i nauczycieli. Najciekawsze zwerbalizowane teksty będą im towarzyszyć przez lata nauki w szkole i poza nią.
XI ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA
1 października 2021 roku obchodziliśmy w naszej szkole XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Znajomość tabliczki mnożenia sprawdzaliśmy na czwartej godzinie lekcyjnej.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia – w tym roku uczniowie sprawdzali wiedzę nauczycieli. „Tabliczkowa wiedza” sprawdzana jest w niecodzienny sposób – podczas krótkich egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli uczniowie klasy szóstej: Hiacynta Dorawa, Julia Jankowska, Wiktoria Lisowska, Maja Oleszak, Witor Kowalik i Rafał Matysiak.
Patrol Egzaminacyjny rozdawał uczniom zadania o różnym stopniu trudności (klasy IV-V zestaw łatwiejszy, klasy VI-VIII- zestaw trudniejszy). Każdy uczeń na rozwiązanie swoich zadań miał w zależności od klasy od jednej do dwóch minut. Po upływie czasu egzaminatorzy zbierali zestawy, a następnie sprawdzali poprawność rozwiązań. Koordynatorem akcji była pani Edyta Hazeńska.
Tytuł Eksperta XI Światowych Dni Tabliczki mnożenia przyznano następującym uczniom:
• Szymon Prątnicki kl. 5a
• Stanisław Walczak kl. 5a
• Wiktor Borowczyk kl. 5b
• Hiacynta Dorawa kl. 6a
• Wiktoria Lisowska kl. 6a
• Maja Kaczor kl. 7a
• Maciej Garczarek kl. 7a
• Gabriel Magnuszewski kl. 7b
• Julia Kmiecik kl. 8a
• Iga Wiśniewska kl. 8a
• Karol Kałamarz kl. 8a
• Dawid Wiśniewski kl. 8a
Wszystkim serdecznie gratulujemy ! ! !
Dzień Chłopaka
Dzień Chłopaka – święto, które powstało, prawdopodobnie przez analogie do Dnia Kobiet. Jak podaje angielska wikipedia. „International Men’s Day” był po raz pierwszy obchodzony w 1999 roku na wyspach Trinidad i Tobago. Prawdopodobnie dlatego, iż jest to święto dość młode, obchodzone jest na całym świecie w różnych dniach – w Polsce 30 września.
Korzystając z okazji życzmy chłopcom, tym dużym i tym małym, wszystkiego najlepszego.
Nie wyrastajcie z marzeń 🙂
DZIEŃ KROPKI
15 września 2021roku obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki – jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. Motywem przewodnim tego dnia była oczywiście KROPKA. Uczniowie naszej szkoły na wybranych lekcjach ćwiczyli wyobraźnię geometryczną poprzez kodowanie i łączenie kropek. Uczniowie mogli również wykazać się kreatywnością i pomysłowością przy ozdabianiu KROPKI.
Nauczyciele i wielu uczniów naszej szkoły zadbali o to, by na elementach garderoby pojawiły się KROPKI. Dzięki zaangażowaniu i zabawie powstały ciekawe rysunki.
Zbiórka okularów
Rozkładjazdy autobusów
ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO2021/2022 NADAL W REŻIMIE SANITARNYM
Szanowni Państw uprzejmie proszę o zapoznanie się z wytycznymi MEiN, MZ i GIS dotyczącymi organizacji zajęć w roku szkolnym 2021/2022. Jednocześnie proszę o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa określonych przez w/w instytucje a mianowicie:
-
zakrywanie nosa i ust w budynku szkoły( maseczki)
-
dezynfekcji lub mycia rąk po wejściu do budynku
-
zachowanie odległości między dziećmi/ rodzicami i pracownikami szkoły
-
zakazu gromadzenia się dzieci/ rodziców na terenie szkoły przed i po spotkaniach z rodzicami
Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych – tryb pełny stacjonarny